Warning: The magic method WPS\WPS_Hide_Login\Singleton::__wakeup() must have public visibility in /usr/home/rolnictwolanding/domains/region.info.pl/public_html/wp-content/plugins/wps-hide-login/classes/singleton.php on line 61 Poznaj tajniki reklamy zewnętrznej! | Region Info
Biznes

Poznaj tajniki reklamy zewnętrznej!

Źródło: http://wielkiformat.pl/

Reklama zewnętrzna to przede wszystkim billboardy, siatki naścienne czy też banery. To forma promocji, która skutecznie przyciąga uwagę pieszego i kierowcy – pod warunkiem, że jest odpowiednio usytuowana. Jak sprawić, aby wielkoformatowa reklama faktycznie działała na odbiorcę?

Zadbaj, aby billboard znalazł się dokładnie w polu widzenia odbiorcy

Reklama wielkoformatowa przynosi największe korzyści w chwili, gdy znajduje się centralnie w polu widzenia pieszego bądź kierowcy. Z tego powodu rekomenduje się umieszczanie billboardów na wprost osi jezdni lub nieopodal pobocza, na wysokości nie przekraczającej drugiego piętra. Nie bez znaczenia pozostaje także czas umożliwiający właściwą percepcję obrazu, który wynosi przynajmniej 1,5 sekundy. Aby spełnić ten warunek, billboard nie może być w żaden sposób przysłonięty i powinien się też mieścić w pobliżu ruchliwego ciągu komunikacyjnego. Długość najazdu powinna być tym większa, im szybciej poruszają się przejeżdżające samochody.

Gdy powyższe warunki dotyczące lokalizacji zostaną spełnione, można rozpocząć dyskusję o tym, czy reklama umieszczona na danym billboardzie jest skuteczna, czy też nie.

Nie tylko lokalizacja

Oczywiście, skuteczność wybranego nośnika reklamowego, to nie tylko kwestia jego lokalizacji. Reklama zewnętrzna ma za zadanie przyciągnąć uwagę przechodnia bądź kierowcy i – nawet podświadomie – zbudować w jego głowie pozytywne skojarzenie z marką. Aby uzyskać taki efekt, należy dokładnie przemyśleć treść, którą zamierzamy umieścić na banerze. Przewagę mają proste i czytelne elementy graficzne wsparte odpowiednim tekstem. Co dokładnie oznacza odpowiedni tekst? Wszystko zależy od rodzaju reklamy. Jeśli dotyczy produktu bądź usługi, należy umieścić ich nazwę oraz korzyść, jaką ze sobą niosą. Jeśli najważniejszy jest dojazd – nazwę firmy oraz informacje dotyczące dojazdu (plan graficzny). Należy pamiętać, że w reklamie zewnętrznej „mniej oznacza więcej”.