Aktualności

Jak otworzyć restaurację i zadbać o jej promocję?

Osoby, które zastanawiają się jak otworzyć restaurację w pierwszej kolejności myślą o miejscu, pozwoleniach, sprzęcie i załodze. To wszystko jest ogromnie ważne, ale już na samym początku (jeszcze zanim zostanie otwarty obiekt!) trzeba wdrożyć także skuteczny marketing restauracji. Nawet najlepsze miejsce nie przyciągnie wielu klientów, jeżeli nie zostanie odpowiednio wypromowane.

Spójna identyfikacja wizualna, własna witryna internetowa oraz profile firmowe w mediach społecznościowych to podstawy. Trzeba pamiętać, że skuteczny marketing restauracji to nie tylko założenie kont, ale także aktywne ich prowadzenie. Organizowanie konkursów, informowanie o postępach jeszcze przed otwarciem działalności pozwoli na pozyskanie grona zainteresowanych odbiorców.

Każdy, kto zastanawia się jak otworzyć restaurację wie, że potrzebne są do tego niemałe środki finansowe. Właśnie dlatego, kiedy miejsce zostanie już uruchomione tak bardzo potrzebni są pierwsi klienci. Tych przyciągnie skuteczny marketing restauracji, następnych zachęta znajomych oraz pozytywne opinie w Internecie.

Jak szybko pozyskać pierwsze rekomendacje? Niestety opinie w Internecie mają to do siebie, że konsumenci zdecydowanie chętniej pozostawiają te negatywne, niż pozytywne. Jeżeli jesteś zadowolony z obsługi i jedzenia, to pewnie powrócisz do danej restauracji, ale raczej nie poświęcisz czasu na napisanie pozytywnego komentarza w mediach społecznościowych.

Jest jednak sposób na pozytywne (realne!) opinie w Internecie. Można wykorzystać system fixback do natychmiastowego pozyskiwania rekomendacji – wystarczy, że umieścimy kod QR w dowolnym miejscu np. na paragonie. Klient skanując kod otrzyma krótka ankietę do wypełnienia – czy posiłek był smaczny, czy obsługa spełniała oczekiwania?

Jeżeli odpowiedzi będą pozytywne (na co wskaże wysoka ilość gwiazdek) to konsument zostanie zapytany, czy chce umieścić opinię w mediach społecznościowych restauracji. Wystarczy dosłownie jedno kliknięcie, aby pozytywna opinia stała się publiczna. Jest to prosty sposób zarówno dla klienta, jak i dla restauracji.