Prawidłowo przygotowany opis produktu nie tylko informuje czytelnika o jego podstawowych cechach i użyteczności, ale w głównej mierze pobudza emocje zakupowe. Sprawia, że odbiorcy zaczynają odczuwać w sobie wewnętrzną potrzebę nabycia danej usługi czy przedmiotu, której wcześniej, przed przeczytaniem, nie odczuwali. Dlatego na osobie sporządzającej takie opisy, ciąży ogromna odpowiedzialność. Musi ona bowiem w kilku zdaniach pokazać na stronie internetowej to wszystko, co w sklepie stacjonarnych zapewnia zwykłe oglądanie. Jak więc napisać przyciągający uwagę opis produktu? Na co zwrócić uwagę?
Na samym początku zdefiniuj grupę odbiorców. W zależności od tego, zależeć będzie bowiem Twój sposób komunikacji. Inaczej mówi się do prezesów, inaczej do uczniów i studentów, a jeszcze inaczej do matek z dziećmi. Wybierz więc odpowiedni sposób komunikacji. Zastanów się, na jakie rzeczy zwracają uwagę oraz co jest dla nich ważne. Wypunktuj sobie ich priorytety. Możesz skorzystać z opinii w internecie albo popytać znajomych i rodzinę, jeśli będzie to konieczne.
Przedstaw cechy produktu czy swojej usługi zgodnie z prawdą. Nie ukrywaj wad, możesz je za to ładnie przemycić w tekście i pokazać obok zalet. Skieruj uwagę czytelnika na zaspokojenie potrzeby związanej z użytkowaniem produktu. Niech to on sprawi, że jego życie będzie lepsze, ciekawsze i spokojniejsze. Wzbudź w nim pozytywne emocje. Ale pamiętaj, żeby nie przesadzić. Jeśli nie potrafisz tego przygotować sam, zatrudnij do tej pracy profesjonalnego copywritera.
Więcej informacji na https://www.copymark.eu/