BestwinaBielsko-BiałaBuczkowiceCzechowice-DziedziceJasienicaJaworzeKozyPorąbkaSzczyrkWilamowiceWilkowice
Strona główna

informacje

Ratusz ma problem z odbieraniem e-maili

Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Bielska-Białej członek tego gremium, Maurycy Rodak, złożył wniosek w sprawie poprawnego skonfigurowania skrzynek e-mailowych urzędu, tak aby filtr antyspamowy nie przechwytywał poprawnie wysłanych do urzędu pism. Radny zwraca uwagę , że  pisma w formie papierowej jak i elektronicznej w obecnym stanie prawnym mają jednakowa moc dokumentu urzędowego. Przypadki gdy maile są nie odczytywane z powodu zakwalifikowania do folderu „spam” nie powinny mieć miejsca, a ratuszowi mogą z tego tytułu grozić procesy sądowe i co za tym idzie kary finansowe. 

Radny klubu PiS wniósł o przeprowadzenie analizy oraz poprawne skonfigurowanie skrzynek e-mailowych Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych w taki sposób, aby filtr antyspamowy nie przechwytywał poprawnie wysłanych do urzędu pism. - Już kilka razy, w różnych wydziałach i jednostkach organizacyjnych Urzędu Miejskiego, spotkałem się z sytuacją braku odpowiedzi na moje pisma, a nawet brakiem odpowiedzi na wnioski o dostęp do informacji publicznej, przesyłane drogą elektroniczną. Gdy później wyjaśniałem te sytuacje, zawsze otrzymywałem od urzędników podobne wyjaśnienia – brak odpowiedzi jest wynikiem skierowania pism do folderu „spam” – zauważa radny Rodak. - Jako radny wykazuję się w takich sytuacjach dużą wyrozumiałością i staram się załatwić podobne sprawy polubownie, ale przecież mógłbym polubownie złożyć skargę na bezczynność organu. Sytuacja braku odpowiedzi na pisma i wnioski z powodu przekserowania ich do folderu „spam” jest niedopuszczalna. - Pisma w formie papierowej jak i elektronicznej w obecnym stanie prawnym mają przecież jednakowa moc dokumentu urzędowego – przypomina radny klubu PiS.

Ponadto Maurycy Rodak zaznacza, iż wina za niedostarczenie wiadomości elektronicznej leży po stronie odbiorcy. Potwierdza to orzecznictwo sądowe. W postanowieniu Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z 15 czerwca 2015 r. organ administracji nie może tłumaczyć się tym, że wniosek trafił do folderu „spam”, bo do podmiotu publicznego należy takie zorganizowanie zasad docierania korespondencji, by zapewniony był dostęp tejże korespondencji do adresata. Również inne orzecznictwa potwierdzają, że do obowiązków organu administracji publicznej należy takie zorganizowanie skrzynki odbiorczej, aby zapewnić bezproblemowy i niezwłoczny odbiór przesyłanych wniosków.

Radny zaznacza w swoim wystąpieniu, iż zakwalifikowanie wniosku jako „spam” nie wyklucza możliwości zapoznania się urzędnika z takim wnioskiem. Filtr „antyspamowy” nie kasuje przecież wiadomości lecz jedynie archiwizuje. - Reasumując, Urząd Miejski poprzez złe skonfigurowanie skrzynek e-mailowych naraża obywateli na niezałatwienie swoch spraw i niezrealizowanie wniosków składanych drogą elektroniczną, co w konsekwencji może skutkować skargami do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i ewentualnym nałożeniem przez ten organ kar finansowych. Dlatego proszę o poważne potraktowanie tego tematu i podjęcie skutecznych działań – apelował Maurycy Rodak podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej.  

Na zdjęciu (obraz z internetowej relacji z sesji Rady Miejskiej): Maurycy Rodak



dodano: 2017-09-08 | autor: Region
 

   
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. OK
Strona wygenerowana w 0.293 sek.